Ljubica Marjanovič Umek (1953) je redna profesorica za razvojno psihologijo, od leta 2018 tudi zaslužna profesorica Univerze v Ljubljani.
Na Oddelku za psihologijo in oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete v Ljubljani predava razvojnopsihološke predmete na dodiplomskem in doktorskem študiju. Pri njej je magistriralo (znanstveni magisterij) ali doktoriralo več kot dvajset študentov_k.
Raziskovalno se ukvarja predvsem z razvojem govora dojenčkov, malčkov in otrok ter razvojem socialnega razumevanja, teorije uma in zgodnje pismenosti, in sicer v povezavi z različnimi okoljskimi dejavniki. Njene aplikativne raziskave pa pokrivajo področja kot so: otroška igra, otroška risba, skupno branje odraslih in otrok, konceptualne in vsebinske rešitve v vrtcih in osnovni šoli, neenakosti v različnih socialnih kontekstih. Izsledke raziskovalnega dela je objavila v več sto znanstvenih in strokovnih člankih doma in v tujini ter znanstvenih monografijah in strokovnih knjigah.
Že desetletja je prepoznana tudi njena široka družbena angažiranost, ki se kaže z delovanjem v različnih strokovnih skupinah pri ZPMS, vodenju mreže telefona TOM, vodenju Komisije za oceno igrač za znak Dobra igrača in članstvu v Strokovnem svetu RS za splošno izobraževanje. Je tudi predsednica časopisnega sveta revij Cicido in Ciciban ter članica uredniških odborov več strokovnih in znanstvenih revij. Kot uveljavljena predavateljica je izvedla več sto predavanj za vzgojitelje_ice v vrtcih, učitelje_ice v šolah, svetovalne delavce_ke , starše in druge strokovne skupine. Kot vidna in priljubljena slovenska strokovnjakinja je sodelovala tudi v prvi seriji Navdihovalcev, ki jih je leta 2023 pripravila Mladinska knjiga.
Pri Mladinski knjigi je v soavtorstvu izdala knjigo Skupno branje odraslih in otrok. Otrokov vstop v svet domišljije, čustev, besed in zgodb (2022).
Za svoje pedagoško in raziskovalno delo je prejela več visokih nagrad npr. priznanje za življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja (2020); državno nagrado RS za življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja (2009), veliko priznanje Filozofske fakultete za pedagoško in raziskovalno delo (1999).