V soboto, 9. marca, smo se zbrali v Laškem na že tradicionalnem strokovnem seminarju za učitelje v osnovni šoli z naslovom Bralna pismenost za dobro življenje. Udeležilo se ga je skoraj 300 učiteljev, ki so se seznanili z novostmi pri poučevanju, si izmenjali ideje in izkušnje, se družili s kolegi in sodelavci ter spoznali knjižne novosti in uspešnice na knjižni stojnici.
V plenarnem delu smo prisluhnili nekaj najprodornejšim slovenskim strokovnjakom in napolnili baterije z navdihujočimi mislimi znane slovenske ustvarjalke. Prof. dr. Miha Kovač je v predavanju Branje na višji ravni v času umetne inteligence razgrnil argumente v prid trditvi, da moramo tudi v digitalni dobi ohraniti sposobnost branja na višji ravni. Prof. dr. Zvezdan Pirtošek je na predavanju Črke v možganih predstavil vpliv branja na možgane. Dopoldanski del seminarja smo zaključili z navdihujočim predavanjem avtorice, grafične oblikovalke in ilustratorke Vide Igličar. Kako osebno rastemo skozi izzive in preizkušnje, ki se nas je dotaknila z osebno zgodbo in so ji učitelji namenili stoječ aplavz.
Popoldan so se učitelji razdelili po posameznih predmetnih področij in čas preživeli s strokovnjaki in praktiki, ki so podelili svoje znanje in dobre prakse.
Učitelji prvega triletja so v družbi strokovnjakov in izkušenih pedagogov naslovili izzive bralne pismenosti. Govora je bilo tudi o miselnih igrah, predopismenjevalnih veščinah in matematiki na prostem. Učitelji slovenščine so se posvetili razvijanju zmožnosti zahtevnejšega, poglobljenega branja z razumevanjem in utemeljevanjem ter tvorjenja celovitih govorjenih in zapisanih besedil v drugem in tretjem triletju OŠ, obenem pa tudi nasvetom, kako kakovostne knjige za mladostnike uporabiti pri pogovoru z osnovnošolci o njihovem doživljanju, stiskah in vprašanjih. Matematiki so spregovorili o dejavnostih na prostem za izgrajevanje matematične predstave, preverili različne primere dobrih praks in spoznali, kako z opazovanjem pridemo do razumevanja. Pri naravoslovnih predmetih so učitelji poslušali zanimiva predavanja v katerih so se dotaknili pomena naravoslovnih predmetov, o projektnih nalogah, o uporabi didaktičnih iger ter o preverjanju in ocenjevanju pri naravoslovnih predmetih. Pri geografiji so spregovorili tudi o novih učnih gradivih za geografijo, ki zajemajo didaktične pristope, ki jih napoveduje prenova učnih načrtov. Učitelji so spoznali kako krepiti in razvijati digitalne, socialne in kartografske kompetence učencev, kako v pouk vključevati formativno spremljanje in umetno inteligenco. Učitelji zgodovine so v družbi strokovnjakov in izkušenih pedagogov spregovorili tudi o novem zgodovinskem atlasu, o spodbujanju bralnega razumevanja pri zgodovini, o razumevanju sodobnih kriznih žarišč ter kako učencem približati zgodovino skozi film.
Seminar smo končali polni lepih vtisov in verjamemo, da so učitelji s srečanja odšli bogatejši za obilico novih idej in znanj.
Galerija slik